Nissan GT-R Italdesign 50

JA GU’ ER VI JEALOUS

Potentialet har været der hele tiden…

…men nu har de taget en fantastisk modig beslutning og realiseret det!

Nissan GT-R har altid været en utrolig køremaskine, der både har sat super- og flere hyperbiler på plads. En utrolig teknisk bedrift af de japanske ingeniører, som har givet genlyd i alle vores entusiasthjerter. Monsteret har altid leveret varen, og det er til trods for en nærmest discountagtig pris, når du ser, hvad den konkurrerer imod.

Det er klart, at med et prisskilt der ligger under selv den mindste Porsche 911, må der spares et sted. Derfor er det også en noget tung (1700kg+) bil, udført i ikke specielt imponerende læder og design detaljer, med det i mente, så blæser den over 500 hk ned i asfalten og alverdens tekniske detaljer gør, at det bliver gjort meget overbevisende.

Når Japernerne spiser pasta

Nu har Nissan teamet op med Italdesign og sluppet fantasien løs. Udført i kulfiber og eksotiske detaljer, kommer GT-R 50 trillende så overbevisende på vejen, så selv de hardcore tunere får røde kinder. 700 hk og næsten 800 Nm skal nok sende den kraftligt opdaterede version ind i stratosfæren. Vi håber den fine guldlakering kan klare varmeudviklingen.

Hvis du nogensinde har prøvet at få mast organerne op mod rygsøjlen i en standart GT-R på fuld fart, så kan du godt finde Iprenerne frem, inden du hopper ind i en GT-R 50. Nissan vil ikke ud med hvad dette monster vejer, men med racer-bremser og skålsæder som standart, kan jeg få helt svedige håndflader og fråde om munden, bare ved tanken om at holde ved bommen til Nordsløjfen bag ved en Ferrari 488 Pista, og mase neglene ind i rattet.

Kommer den på ‘Sløjfen’?

Der er selvfølgelig en risiko for, at ingen af disse GT-R 50’ere nogensinde kommer ud at lege på touristen-fahren, for de laver jo kun 50 stk. og de starter lige under 1 mi.l € før afgift og det der SKAT synes de har behov for.

Nissan watashi wa anata ni keirei shimasu, og det er vi!

Skrevet af JD – CarBeat

 

Please follow and like us: