Så landede den nye Maserati MC20 i Danmark …
.. og ja, det er hos Formula Automobile i Lyngby.
Men hvad er Maserati MC20 så for en størrelse?
Er det noget, vi kan savle over, som vi har gjort i gamle dage med Biturboerne, Ghibli, Montreal etc.?
Det må du selv bedømme:
Her kommer der lidt facts om bilen og en video omkring den nye Maserati med efternavnet MC20.
MC står for Maserati Corse og 20 står for, 2020 som også er, det år den fik verdenspremiere og startede den nye era for Maserati.
MC20 er en bil med en helt igennem perfekt aerodynamic, som er noget af det, Maserati har arbejdet meget fokuseret på. Bilen er monteret med en 3L V6 motor med twin turbo og hele 630 HK og vanvittige 730 Nm. Der er mange andre bilmærker der yder mere, men denne MC20 vejer altså lige under 1.500 kg. Det smider den lille perle op på 100 km/t på blot 2.9 sekunder og hiver den op på over 325 km/t.
Nettuno, den første motor i dette nye kapitel. MC20’s twin turbo V6, en teknologisk perle, der allerede er tildelt et internationalt patent, som sætter MTC (Maserati Twin Combustion) teknologi, det banebrydende forbrændingssystem udviklet internt hos Maserati, på verdens veje.
Maserati MC20 har som den første Maserati ‘Butterfly doors’, der gør ind og udstigning lettere.
Den har en 8 gears DCT gearkasse der sikrer at du ikke misser et eneste gear eller fart når du skifter.
Nå og hvad synes du så?
Ja, jeg er vild med den.
Jeg synes den er super flot. Den minder mig dog, om en Ferrari og en Zenvo der har fået en lille… Men det er vel heller ikke, det værste der kunne ske.
Her kan du se en lille film om MC20