Honda NSX Sturup testdag
Så venter vi bare på at det bliver tirsdag. Bilen er klar, føren er klar, og på tirsdag må vi se om Sturup er klar til Honda NSX, og om Honda NSX er klar til Sturup.
Tirsdag eftermiddag kører Jeppe (JD) nemlig sin Honda NSX anno 1993. Det er den sidste uden servo og med standartmortor. Den skal ud på Sturup Raceway for at teste, om den kan holde til det, og om alle jursteringer er i skabet. Så til klokken 20:00 på tirsdag, skal Hondaens vidunderlige ventilsystem og omdrejningsvillige motor spinde, som den er bygget til. Hele testen af Hondaen køres forud for turen til Nürburgring, bare for at se om alt er som det skal være. Jeppe (JD) har tidligere måtte opgive en planlagt tur til ‘Ringen’ med sin Honda, det gidder han ikke igen, og derfor denne test.
Ombygget til Type-R spec
Chassiet og gearkassen er ombygget til en Type-R spec. Med faceliftet til en +2002 er den proppet med oe-dele og LED-lys bag i. Desværre er der dødvægt i form af bulder-bass-tereo. ‘Mine børn elsker anlægget, jeg hader det’ siger Jeppe (JD) med skævt smil og hovedrysten og fortsætter, ‘det er jo bare dødvægt’ griner Jeppe (JD). Der er fortsat forbedringern Jeppe (JD) lige skal have monteret, inden han er helt tilfreds med bilen. Men til testen i morgen, burde bilen være helt klar.
Sljøfen i baghaven
Jeppe (JD) er en indkarneret kører og ultra bilnørd. det er ofte ham der går i dybden, når det kommer til at teste bilerne til grænsen. Jeppe kender ‘Sløjfen’ som lå den i hans baghave. Han har glædet sig længe til at køre sin Honda NSX på banen.
Vi glæder os til at se, hvad Jeppe (JD) siger om testen. Vil han fortsat vil sælge sin NSX eller beholder den?
Så er du på Sturup på tirsdag, så kig forbi og sig hej og spark dæk.
Vi ses på banen.